Egyetemi vizsgák

A múlt héten az egyetemen jártam, hogy jól induljon az év, és ne legyen annyi szabadidőm a téli szünetben. De megérte a ráfordítás...

Hétfőn egy harmadszor felvett, de eddig vizsgára el nem jutott tárgyból szerepeltem. Ennek volt számomra a legnagyobb tétje; amúgy is zavart, hogy már három féléve tologatom magam előtt, de az anyag is nehéz volt, és szerettem volna már túllenni rajta. Hatan vizsgáztunk volna, ennek ellenére egyedül voltam... végül nagy nehezen, de sikerült a vizsga, első dolgaim között szerepelt a kinyomtatott anyag elhagyása a kollégium portáján. Nekem már nem lesz rá szükségem, másnak pedig még jól jöhet...

Kedden azt hittem vizsgázni fogok, de végül csak megajánlott jegyet kellett elfogadnom. Ez azért is különösen jó volt, mert nem volt anyagom, amiből készülhettem volna... illetve csak hetedrésze, de azt is pont nem találtam meg, mikor kellett volna. Míg vártam a jegyemre, megtudtam, hogy a csütörtökre tervezett vizsgámra sokkal kevesebb tételt kell átnyálazni, ami természetesen nagy segítség volt számomra...

Szerda legnagyobb része gép előtt üléssel telt, és folyamatosan néztem, lesz-e helyem a másnapi vizsgára. Terveztem ugyan, hogy ettől függetlenül készülni fogok rá, de az ember sok mindent eltervez... kora délután végül be tudtam férkőzni, lett helyem, úgyhogy gyorstalpalóként nekiálltam készülni.

Csütörtök izgalmas volt, mert páran voltunk ugyan vizsgázni, de hamar végeztünk. Elmondtam hármasra a tételemet, azonban egy olyan kérdést kellett megválaszolnom, ami miatt előttem három embert kiraktak, különben bukás. Hebegtem - habogtam, mindenfélét összehordtam, aztán mikor már fogyott a türelem, véletlenül eltaláltam, miről lehet szó... megkaptam a kettesemet, azzal a megjegyzéssel, hogy biztos isteni sugallat volt... nem szóltam inkább semmit...

Pénteken egy egyalkalmas vizsga volt, máskor nem volt időpont belőle, így kénytelen voltam bezsúfolni a hétre. Nagy késéssel megérkezett a vizsgáztató, azt se tudta, hogy vizsganap van... mindegy, nekem csak jegyet kellett beiratnom, mert decemberben elővizsgázhattam, úgyhogy hamar végeztem.

Így telt a múlt hetem, lelkesítő évkezdéssel... és Isten gazdag áldásaival a tanulmányok terén is!