Tejforraló...

Minél inkább rá vagyunk hangolódva Istenre, annál inkább észrevesszük az Ő kisebb - nagyobb csodadolgait az életünkben, annál nyitottabban járunk, és vesszük észre az Ő áldásait...

Az utóbbi időben két dolog lett jellemző ránk, ami egy tejforralóval kapcsolatos lehet: az egyik, hogy a munkahelyemnek köszönhetően időnként eljutok a tejautomatához, ahol rendes, friss bocitej szerezhető. Ezt követően pedig a másik, hogy igényünk lett egy tejforraló szerzésére, s ehhez az utóbbi időben egyre inkább bevált internetes vásárlást részesítettük előnyben a hagyományos bemegyekaboltbaésvásárolok - effekt helyett. Igen ám, de van egy elképzelésünk, hogy mit mennyiért vagyunk hajlandók megvenni, és ilyen termék a nálunk elfogadható árkategóriában éppen nem volt. Talán legutóbb egy hétfői napon nézegettem, és nem találtam számunkra megfelelőt, így hát gondoltam, csak bemegyek egy normális boltba, és megnézem, ott milyen árak vannak.

Szerdán diplomadolgozat-ügyben elutaztam a legközelebbi városi könyvtárhoz, hogy egy kicsit kutakodjak a témám kapcsán. Korán érkeztem, volt még kb. 10 perc idő a nyitásig, ami pont nem elég arra, hogy az ember elmenjen bárhova is, ha nem akar egy percet sem vesztegetni a kutatási idejéből... úgy voltam vele, ha végzek, elmegyek körbenézni valamelyik boltban az áhított edény kapcsán. Így hát álldogáltam várván a nyitást, közben beszédbe elegyedtem egy idősebb nénivel, aki szintén a nyitást várta.

Mint minden, ez a beszélgetés is nehezen indult, de aztán rövidesen megtudtam, hogy ez a néni elég szegény, nincs a házában villany, nincs munkahelye vagy bármilyen olyan jövedelme, amiből meg is lehetne élni. Aztán valahogyan úgy alakult, hogy megkérdeztem, hol van itt a közelben edényes bolt, ő meg talán megkérdezte, mit is keresek pontosan, a lényeg, hogy megemlítettem a tejforralót. És el se hittem, de neki éppen van otthon egy, ami évek óta porosodik nála, mivel amint megvette, kiderült, hogy nem ihat tejet... gyorsan megbeszéltük az üzletet, én mentem kutatni, ő pedig hazament az edényért, és olcsóbban megszereztem az edénykét, mint amilyen áron interneten be tudtam volna szerezni...

A dolognak nem csak az a jó oldala, hogy jól jártam, mert spórolni tudtam egy kis pénzt, ráadásul nem kellett se a posta miatt izgulni, se egyéb okok miatt várni, hanem egyből kezemben volt a tejforraló. Az igazán jó oldala az, hogy olyan helyre került a pénz, ahol valóban szükség van rá, ahol minden forint számít... ez hatalmas örömöt adott! 

Isten így visel gondot rólunk - és másokról általunk... s ha nyitott szemmel járunk a hétköznapokban, érezhetjük, tudhatjuk, hogy Isten mindig velünk van és nem feledkezik meg rólunk! Kívánom ezt a megtapasztalást olvasóinknak is...