Külön utakon

Anna és a gyerekek otthon vannak, nekem pedig Pesten kell tevékenykednem szakdolgozat - ügyben... kedd délután indultam el otthonról, azóta még nem láttam kis (és egyre bővülő) családomat.

Anna elég fáradt, nagyon keveset alszik, főleg a Lucával kapcsolatos mindenféle teendők miatt. Amikor már éppen lenne lehetősége aludni, akkor Andris ébred fel... Imolának ez úton is köszönjük a segítséget, hogy ott van Anna és a gyerekek mellett, amikor nekem egyetemezni kell...!

Andrisnak ingadozó hőemelkedése van, szépen meg is fázott, az okát nem sikerült egyértelműen kideríteni. Feltehetően a rossz szigetelés (pontosabban a szigetelés hiánya) miatt beáramló hideg miatt fázhatott meg szegény. Lucával jó a kapcsolata: mindig mondja, hogy "babba" (valami eszméletlen hangsúllyal), illetve saját kiságyából sokszor átkandikál és ellenőrzi, hogy megvan - e még a kistestvér.

Luca baba jól van, eszik és alszik. Néha ébren van, akkor minimális mozgásokkal érdeklődik a világ iránt, de egyébként jellemzően inkább szundizik. Alapvetően ugyanolyan csendes és nyugodt, mint Andris; hangját csak néha lehet hallani, akkor sem annyira jelentősen (legalábbis az együtt töltött kb. 3 nap alatt ezt szűrtem le). Miatta még nem keltem fel, de majd annak is eljön az ideje...

Az első éjszaka, amikor mind a négyen otthon voltunk (azaz egy hete, szombaton), Andris valamivel több, mint egy órán keresztül fenn volt és nyűgösködött, de ezt leszámítva minden rendben volt. Andrisra felkeltem, csendes kistestvérére annyira nem. Persze szokatlan volt megint kis nyöszörgéseket hallani, de utána aludtam tovább... szegény Anna pedig hosszú ideig tartó ellátásban részesítette. Nem lehet könnyű, amikor az embert folyamatosan nyúzzák a tej miatt, de ez az anyák kiváltsága... ezt nem érthetem meg. Mindenesetre sokszor emberfelettinek tartom ezt az egész dolgot.

Szerdán beültem az órámra, aztán elmentem a konzulensemhez a szakdolgozatot megbeszélni. Jelen állás szerint Békés megye vasútvonal - megszüntetésének gazdasági hatásaiból fogom írni, de abban maradtunk, hogy ha nem sikerül adatokat szereznem, akkor lehet, hogy más után kell néznem. Ez egy újabb imatéma nekem, mivel maga a téma érdekes is, érdekel is, szabadidőmben hobbiszinten foglalkozok vele, fotóim is vannak, kapcsolataim is... úgyhogy jó lenne, ha összejönne... a lényeges kérdés azonban az, hogy találok - e statisztikákat a témában, illetve információkat egy elveszett tanyaközpontról, amiről az egész interneten nem találtam adatokat.

Szerdán óra után felmentem az egyetemi könyvtárba, ahol több óra kutakodás után találtam egy rész - statisztikát, aminek nagyon örültem. Ugyan még nem az igazi, és van még mit keresnem, de kezdésnek nem rossz... legalább ennyi már van. Csütörtökön a MÁV - levéltárban kutakodtam, ott pedig a tanyaközpontról találtam néhány rajzot... szintén nem teljes az anyag, de ha már ennyi megvan, akkor jól állok. Szóval Isten áldásával apránként, de gyűlik az információ... van még mit keresnem - kutatnom, de a februárt erre teszem fel.

Tegnap elveszett vágányok után rohangáltunk a Vértesben, aztán találtunk hidakat, gyalogos aluljárót, szelvényköveket, néhány sínszálat, úgyhogy sikeres volt a kirándulás... ma igyekszem feldolgozni a szerzett információkat a szakdolgozathoz, összesítek, miközben süti a hátamat a nap. Holnap este pedig már "együtt lesz a család"...!