Karácsonyról

Sokáig nem tudtam, miért van karácsony, mi a lényege, mire jó, és úgy egyáltalán mi ez az egész. Igazából nem is nagyon gondolkodtam rajta, hanem elfogadtam olyannak, amilyen... illetve próbáltam. Persze, mindenki örül az ajándékoknak, meg hogy összejön a család, annak azonban (én) nem igazán örültem sosem, hogy mindenki ideges, rohan, nem lehet megmozdulni az utcán, se a boltokban a hatalmas tömegtől, és ez a pénzköltési hisztéria sem volt túlzottan vonzó a számomra... ezek mind hozzátartoznak már a karácsonyhoz, azonban azt sokáig nem tudtam, hogy nem ezek a dolgok a fontosak, nem ezekről szól ez az ünnep - attól függetlenül, hogy ilyenné lett.

Néhány éve tudom csak, hogy a karácsony igazából nem az ajándékokról, a bevásárlásokról, a családi összejövetelekről szól eredetileg, hanem egy születésnapot, Jézus születését jelenti és fejezi ki. Sokáig nem tudtam ezt, és ugyan a magam módján lázadtam a jelenkori karácsonyi "tartozékok" ellen, Jézusról, a születéséről azonban fogalmam sem volt. 

Ki Jézus, mit jelent Ő számomra?

Az utóbbi években, Anna által és megtérésem óta kerültem igazán kapcsolatba Jézussal. Most már tudom és vallom, hogy Ő meghalt értem a kereszten, és Benne új és örök életem lehet. Ő megváltoztatott, értelmet adott az életemnek (valódi értelmet), megszabadított rengeteg bűnömtől, és az életem is jó irányba változott Őáltala. 

Karácsony... Jézus születésének ünnepe. És ilyenkor mindig elgondolkodok azon, mennyire megváltozott az életem, mióta elfogadtam Őt Megváltómnak... hogy már van értelme az életemnek; tudom, miért vagyok a világon, mi a feladatom, van családom, és rendbejöhettek a dolgaim. Maradhattam volna tovább azon az úton, amin korábban jártam, és egyre mélyebbre süllyedhettem volna, de Ő megmentett, kiszabadított ezekből, és új életet adott nekem. 

Kívánom, hogy minél több ember találja meg ezt az új utat, amit Jézus készített számunkra, és a karácsony az Ő ünnepléséről szóljon...! Mert erre vagyunk elhívva mindannyian.