19 csodálatos kúpcserép

Nem azért csodálatosak, mert valami különleges kialakításról, színről, stílusról, anyagról van szó. Ilyen szempontból simán "mezei", különlegességüket a beszerzés körülményei adják...

Mindenki gyűjt valamit, így valamennyire talán természetes, hogy mi is. Kúpcserép tekintetében ugyan pontosabb lenne azt írnom, hogy gyűjtögetnénk, ha lenne mit, viszont most már az első darabok megvannak... a gyűjtögetés célja pedig az, hogy épülő házunk legfelsőbb cserepei a szükséges számban meglegyenek, és a helyükre kerüljenek. 

Nyár vége óta próbálunk használható állapotban lévő kúpcserepet szerezni. Nagyon sok helyen érdeklődtünk már, és sehol nem tudtak segíteni... igazság szerint nem is könnyű a beszerzés, és nehéz is olyan példányt találni, ami még használható. 

Az utóbbi időben rászoktam, hogy amerre megyek, figyelem a kerteket, udvarokat, hátha látok valahol lerakva cserepeket, s talán háznál találok eladót. Múlt héten kinéztem egy udvart, gondoltam később visszajövök, becsengetek és rákérdezek, nem eladó - e a kb. ötdarabos készlet. Délután visszatértem, de nem volt otthon senki.

Beszálltam a járgányba, mentem tovább, aztán hirtelen kiszúrtam egy másik kertben is néhány darabot. Gyorsan megálltam, kipattantam, mivel láttam, hogy otthon van a tulajdonos, rákérdeztem és igen, volt eladó... egy nagy kupac mindenféle cserép volt lerakva, azok között volt 19 kúpcserép, feltehetően olyan, amire vadászunk már egy ideje. Rákérdeztem az árára, 50 forintért kínálták darabját, úgyhogy egy ezresért megvettem a készletet... alapesetben (állítólag) 500 forint darabja.

Hol volt Isten? Ezt egy tipikus "jókor jó helyen voltam" esetnek tartom, ami tudom, hogy nem véletlen. Önmagában az sem véletlen, hogy találtunk végre néhány cserepet, és az sem, hogy jó áron... hiszem, hogy Isten vezetett ide, és Ő ilyen módon is megáldja kis életünket, épülő házunkat. Messzebbre is megyek, hiszen nem csak hiszem, hogy Isten alakította így, hanem egyenesen érzem, hogy Neki kedves az életünk, a házunk, az építkezés... mintha ezzel is bíztatna, bátorítana bennünket, hogy jó úton járunk; hogy a városban van a helyünk, és ezzel a néhány kúpcseréppel is Ő támogat minket, az építkezést... és a házunkat, leendő kis fészkünket, amit az Ő szolgálatára szeretnénk majd használni.