Az ÚR neve...

Kicsoda az ÚR? Milyen ÚR? És egyáltalán... - egy félig mókás történet és néhány gondolat kis életként hétköznapjaiból.

Éppen a nappaliban voltam, amikor felfigyeltem két emberkére az utcán, akiknek nem volt számomra ismerős az arca (kis utcában lakunk, így alapból nem kell sok ember arcát megjegyeznem). Úgy tűnt, mintha kerestek volna valakit, kissé tanácstalannak tűntek. Néztem egy darabig, amíg fel - le mászkálnak, végül kinyitottam az ablakot, és megkérdeztem, kit keresnek. Erre pedig egy (kinek hogy) érdekes kérdést kaptam: "Az úr neve?". Gondolkodás nélkül rávágtam: Jézus Krisztus... aztán persze kiderült, hogy az én nevemre voltak kíváncsiak, mert feltehetően engem kerestek, csak nem tudták, hol kell pontosan. Mindenesetre nekem abban a helyzetben eszembe se jutott, hogy magamra értsem a kérdést... így egy kicsit mókás volt a helyzet, mindenki mosolygott, én pedig csak egy kis kiegészítés után jöttem rá, hogy ez nem valami kód, jelszó vagy beugratós kérdés, hanem csak félreértettem. Nem baj, volt mosolygás! Különben is ami a szívemen, az a számon...

Kicsoda is Jézus Krisztus? Ettől az érdekes és kissé vicces helyzettől eltekintve komolyan hisszük és valljuk, hogy életünk ura Jézus Krisztus- Ő az, Aki meghalt helyettünk, a bűneinkért a kereszten; Ő az, Aki által meg vannak bocsátva bűneink, és Őt elfogadva örök életünk lehet, a mennybe kerülhetünk földi életünk végén. És Ő az, Aki által valóban, igazán megváltozhat a földi életünk is: valódi, tartalmas és boldog életünk lehet. Jézus nem azt ígéri, hogy gondtalan életünk lesz, ha Őt elfogadjuk és követjük, hanem azt, hogy mindig velünk lesz. És ha véget ér a földi lét, vár ránk az örök élet - Jézussal...

Ha ezeket a sorokat olvasod, akkor még nincs késő. Nem késő komolyan elgondolkodni azon, mi lesz Veled halálod után. Nem késő elgondolkodni azon, mi lesz a lelkeddel. Nem késő elgondolkodni azon sem, hogy milyen úton - módon szeretnéd leélni életed hátralévő részét: napjaidat, hónapjaidat, éveidet. És nem késő elgondolkodni Jézus kereszthalálán, hogy Ő mekkora áldozatot hozott érted, értünk, az életedért... és még nem késő mellette dönteni, Őt követni, és az Ő szeretetét, kegyelmét megtapasztalni.

Ez a Te életed, és döntened Neked kell. Senki sem dönthet helyetted: választás előtt állsz. Vagy szeretnél boldog, kiegyensúlyozott életet itt a földön és örökkévaló életet halálod után a mennyben Jézussal, Jézus által, vagy nem. Rajtad múlik, és ez a Te döntésed. Az idő azonban percről percre folyamatosan fogy: nem tudhatod, mit hoz a holnap. Lesz - e holnap egyáltalán... nem tudhatod. Jézus azonban senkit nem vet meg, Hozzá bárki fordulhat - még ha Te a világ legnagyobb bűnösének érzed magad, akkor is. Ő nem vet el, nem küld el, hanem szeretetével befogad Téged, és új életet ajándékoz Neked.

Szeretnéd? Csak rajtad áll: dönts Jézus mellett, fogadd el Őt Megváltódnak, életed Urának, és valld meg Neki bűneidet! Akkor Ő megbocsát, és új életed lehet - a földön és a mennyben egyaránt. Ne felejtsd: ez csak a Te döntésed, Neked kell meghoznod, és az idő is folyamatosan fogy. Tedd meg, míg nem késő!