Balaton 2. - képekkel

Múlt héten már itthon voltunk, de most van egy kis időm (és kedvem), hogy pár sort írjak az előtte levő nyaralásunkról, ami nekem idén már a második Balatonozásom volt (nem baj, tavaly egyáltalán nem voltam, idén pedig valószínűleg nem megyünk le többet).

8 éjszakát töltöttünk el a magyar tengeren családi körben, a jól megszokott Zánkán (köszönjük Ági mamáék!). A víz szinte jó volt, néhányszor én is belemerészkedtem, és nem süllyedtem el.. Anna alapból szeret és tud úszni, bírja a vizet, nekem viszont mindig küszködnöm kell saját magammal, hogy valamiféle kapcsolatba kerüljek ezzel a hatalmas vízfelülettel. Most ez többször is sikerült, ami talán csak annak köszönhető, hogy végig nagyon meleg volt a szárazföldi levegő... szóval bementem a vízbe párszor, nem süllyedtem el, de hogy ne legyen minden más, mint a korábbi Balatonozós években, szokás szerint ismét elvágram a lábamat. Valami kagyló szándékosan a talpam alá került, és két helyen megvágta a nagylábujjamat. Kész horror. Az ember már sehol nincs biztonságban, komolyan...

Pihenni, aludni is sikerült valamennyit, bár Bandihoz hűen nem egy helyben töltöttük a nyolc napot, hanem szinte mindig mentünk valamerre - ami nem is baj, mert én alapból mászkálós vagyok, és a strandolás nem az én kedvenc szabadidős tevékenységem. Ezt valahogyan nem sikerült átörökíteni részemre... de nem is okoz ez nekem problémát. Voltunk Zalahalápon, Tihanyban, a Káli - medencében, Szentbékkállán a kőtengernél, Salföldön a bemutatóközpontban, Barnag - Örvényes között egy kisebb túrán... szép tájak ezek, szeretek mászkálgatni is, úgyhogy jól elvoltam. Vezettem a kocsit is, sérült nem volt, bár az újabban Alföldhöz szokott lelkemnek egy kicsit furcsa volt úgy vezetni felfelé az úton, hogy fogalmam se volt, a domb tetején merre megy tovább. Ilyen veszélyhelyzet itt a nagy lapos Alföldön nem nagyon van... A Balatont nem úsztuk át, 5000 forintot amúgy sem ér meg, és jelenleg annak is örülök, ha fenn maradok a víz tetején (sokáig azt hittem, nem tudok úszni, aztán az egyetemen egy vizi tornaórán kiderült, hogy nem süllyedek el... meglepődtem kissé).

Anna is jól elvolt, szépen gömbölyödik (ahogyan Ő fogalmazna), úszott, pancsikolt a vízben, hősiesen felmászott velünk a hegyre (ekkor hagyta el száját többször is a "vemhes muflon" kifejezés, amit gondolom nem magára vonatkoztatott), egy kicsit meg is pirult, aztán a lustálkodósabb napjain, amikor nem tartott velünk, kiolvasott nem is tudom hány könyvet, úgyhogy elmondható, hogy neki is sikerült valamennyit pihenni.

Így nyaraltunk mi, képeket mellékelek, és arról sem feledkezek meg, hogy volt lehetőségem vonatállomásokat is fényképezni... 

Képek Halápról:

Képek Salföldről:

Képek Szentbékkálláról:

Képek Tihanyról:

Képek a Barnag - Örvényes túráról: