Miért...?

Mindannyiunk életében történnek negatív dolgok, ez tagadhatatlan. Van, aki ilyenkor Istent hibáztatja, s van, aki nem; nem foglalkozik különösebben azzal, hogy miért vannak (jó és) rossz dolgok - csak úgy sodródik a mindennapokban. Velem is történt nemrég egy kisebbfajta negatív dolog, de most nem abba szeretnék belemenni, hogy vajon miért történt, hanem próbálom ebben is meglátni Istent, az Ő kegyelmét és szeretetét.

Nem kell nagy dologra gondolni: egyik reggel éppen biciklivel igyekeztem elérni a vonatomat. Jó kis ónos eső áztatta a betont, és a vasúti átjáró előtti kanyarban - főleg a sebesség miatt - szépen elcsúsztam... próbáltam gyorsan felkelni és elérni a vonatot, amit végül sikerült is. Aztán a vonaton felmértem a kárt...

A biciklinek nem esett baja. A nadrágom viszont térd alatt kiszakadt, és a térdem alatt is úgy megzúztam magam, hogy alig bírtam ráállni a lábamra (Eleinte törésre gyanakodtam, végül kb. 4 nap múlva már tudtam rendesen járni, viszont a mai napig nehézkes térdelnem). 

És most elkezdhetném az emberek nagy részénél szokásosnak mondható "Isten miért engedte meg..." kezdetű kiselőadást, de nem teszem. Miért? Mert hálás vagyok. Igen, hálás - még annak ellenére is, hogy elestem, és kicsit összetörtem magam.

Normális vagyok? Igen.

Ugyan miért lennék, lehetnék ezért hálás?

Mert: nem tört el a lábam; nem ütött el se kocsi, se vonat; elértem a vonatot és időben odaértem, ahova kellett; a biciklinek nem lett baja - összegezve: Isten vigyázott rám! Mert járhattam volna sokkal rosszabbul is: ha csak azt veszem, összetörhettem volna jobban magam, akár el is üthetett volna valami - ehhez képest a sérülésem nudli, semmiség. 

Hát ne legyek hálás? Ne adjak hálát Istennek? És vajon nem Isten vigyázott rám, őrzött meg a nagyobb bajtól? Isten ismét megmutatta, hogy Ő létezik, él, valós - és szeret minket, embereket.

Mindenkivel történnek rossz dolgok. De az igazán fontos elsősorban nem a "miért", hanem az, hogy "mi lett volna, ha...".

Nyilván kedves olvasónk életében is jelen vannak negatív történések. Kívánom, hogy tudd meglátni a rosszban is a jót... mert Isten mindenben megtalálható!