Olvasóink küldték...

Az alábbiakban Ági mama/Cirmos egyik írását osztom meg kedves olvasóinkkal, és ez úton is szeretnék buzdítani mindenkit bizonyságtételek, megtapasztalások beküldésére. Fogadó mail-címünk: annapetigyerekek@gmail.com

 

A zöld füzet titkai.

"Tudjátok-e testvéreim, Mahanaim kedves tagjai, mi is az a zöld füzet? Akik régebben jártak Gyümölcstermő Bibliaiskolába, azok bizonyára találkoztak már vele. Mostanában ritkábban látható. (Talán már nem nyomtatják? Kár lenne érte.) Örömömre azonban, láttam a múltkoriban, hogy megjelent a sárga rokona, hasonlóan zsebben hordható, és még a célja is azonos.

El szeretném mondani nektek, hogyan hozott az a kedves, kicsi zöld füzet, áldást a mi családunkba.

Ági néninek, (néha Ági mamának) hívtok, és 1986. január 13. óta vagyok a gyülekezet tagja.  Mahanaim néven akkor csak a dicsőítő csoportunkat becéztük, hiszen hivatalos bejegyzést lelkes kis gyülekezetünk számára még nem kaphattunk.

Sok víz lefolyt azóta a Dunán, de egy biztos: Jézus Krisztus tegnap, és ma és mindörökké ugyanaz! És ugyanazzal a paranccsal küldi el a tanítványait, akkor, és ma: „Tegyetek tanítványokká minden népet”….

De hogyan? Mit mondjunk szeretteinknek, ismerőseinknek?

1987 januárjában  erről kezdtünk tanulni egy tanfolyamon, amelyet a mai  Gyümölcstermő I. Bibliaiskola őseként tisztelhetünk. Itt ismerkedtünk meg a zöld füzettel,

(Talán sokan nem láttatok már ilyet, röviden elmondanám, mit tartalmaz.)

A zöld füzet  címe ez: „Ha megismerhetnéd Istent, érdekelne-e?” Megtanultuk, hogy ha a nem hívő ismerősünk, barátunk hajlandó rá, vele együtt olvassuk el a kis füzetet. Négy alapvető tényen keresztül ismerteti meg Isten szeretetét és tervét az ember életére. Vannak benne igeversek, amelyek alátámasztják mindezt. Rajzocskák, amelyek világosan megmutatják, mit jelent, amit olvastunk. A füzetke közepén, a negyedik tény után, ott áll ez a mondat: „Krisztust már most elfogadhatod, hittel imádkozva.” Egy javasolt imádság szöveg is van alatta. Ezután kell felszólítani az olvasó társunkat:” Kifejezi ez az imádság azt, amit szeretnél? Ha igen, akkor mondd most el, és Krisztus be fog jönni az életedbe, ahogy megígérte.”

Miután a gyümölcstermő tanfolyamon  megismertük a zöld füzetet, gyakoroltuk is egymás között az elmondását, megkaptuk a házi feladatot: a következő hétfőre ki-ki olvassa el valakivel ezt a füzetet! Valakivel, akinek szívébe kellene fogadnia Jézus Krisztust!

Itt kezdődött a dolgok neheze. Jelöltem sok volt, bátorságom nagyon kevés. Mire elő kellett venni a füzetkét, vagy a bátorságom párolgott el, vagy az a kiszemelt egyén, akivel együtt kellett volna olvasnunk. Akkoriban még semmi tapasztalatom, semmi önbizalmam sem volt a személyes evangelizáláshoz. „Levélben minden jobban menne”…füstölögtem magamban. „De szemtől szembe?”

Telt-múlt a hét. Már vasárnap volt. Hétfőn tanfolyam! És én még senkivel sem olvastam el a zöld füzetet!

Gyuri bácsi, az én édes férjem, ott ült a szobában. Valamit lapozgatott. Már tizenhét év óta imádkoztam azért, hogy Jézus Krisztust a szívébe fogadja. Amikor én 1970-ben Jézusé lettem, az első élő ige, amely döbbenetes módon imádságaimra válaszolt, az Apcsel.16,31 volt. „Higgy az Úr Jézus Krisztusban, és üdvözülsz mind te, mind a te házad népe!” Megvalósulását láttam már gyermekeim életében. Gyuri bácsi azonban még nem tartozott megtért házam népéhez. Szorgalmasan járt velem a gyülekezetbe, soha nem akadályozta, hogy szolgáljak az Úrnak. Mindig áldott, jó természete volt. Én voltam az, akinek sok mindenért bocsánatot kellett kérnem. De a férjem még nem hívta a szívébe Megváltóját.

Hirtelen mély lélegzetet vettem. 

Olyan bajban vagyok –kezdtem – holnapra el kellene valakivel olvasnom ezt a kis füzetet. És még senkit sem találtam…Elolvasnád velem?-

És megtörtént a csoda. El se akartam hinni! Amikor az imádsághoz értünk, Gyuri bácsi elmondta a bűnösök imáját a zöld füzetből, hittel, odaszánással! Azután beírta a Bibliába is: „Édes Jézusom, én ma befogadtalak az életembe. Köszönöm Neked! 1987. március 1.-én. Gyuri.”

És tudom, hogy a mi házi Bibliánkon kívül, az Élet Könyvébe is bekerült a neve.

Ő lett az első gyümölcse a zöld füzettel való evangelizálásomnak.. Én nem tettem érte semmit, de Isten hatalmasan cselekedett!"