Őszi Balatonozás

Két korábbi vágyam teljesült az őszi szünet egyik napján: a júniusban Zánkán hagyott biciklim közelebb került hozzám 180 km - rel, és láthattam a Balatont fürdőszezonon kívül is...

Júniusban néhány napos szabadságunkat töltöttük Zánkán, ahova egyénileg, biciklivel ( + a rá szerelt babakocsival) együtt jutottam el. Terv szerint Csajágig vonatoztam, onnan a maradék távot biciklivel tettem meg (korábban írtam erről a túráról, így nem részletezem túlzottan). Hazahozni viszont nem tudtam, mert az akarattyai löszfal csúszása miatt pótlóbuszozni kellett, amire a bicikli nem vihető fel; a másik pedig a sérült gumi megszerelhetetlensége volt. Ezek mellett + Anna, Andris, inkább otthagytam a kerékpárt, és reménykedtem benne, hogy még a nyáron vissza tudok menni érte. 

Az őszi szünetben sikerült is... próbáltam megjavítani a kereket, de nem boldogultam vele. Aztán a teljesen kihalt fürdőövezetben észrevettem egy embert, aki segített a szerelésben... nem túl nagy a valószínűsége, hogy ősz közepén egy kihalt nyaralóövezetben találkozok bárkivel is, ráadásul olyanvalakivel, aki segíteni is tud... nem is volt kérdés, hogy Isten velem van, Ő küldte a segítő társat, hogy tudjak egy kicsit biciklizni az őszi Balatonon.

Még valamikor fiatal gyerekkoromban fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy egyszer látni kellene a Balatont szezonon kívül is. Persze lehet, hogy a Téli berek hatása is volt, mindenesetre amennyire szerettem volna, annyira nem sikerült... most pedig megvalósult.

Hogy milyen volt az őszi Balaton...? Csendes, és mérhetetlenül nyugodt... a zánkai strandon ugyan sok helyi lakos volt a parton, viszont az üdülőövezetben nem nagyon volt élet, és a bicikliúton se nagyon találkoztam senkivel. Jó volt így félig - meddig magányosan tekerni az őszi nyugalomban... aztán hogy teljes legyen a történet, 14 km után ismét belehajtottam valamibe, a kerék leeresztett, és várhattam a következő vonatot. Teljesen hazahozni pedig nem tudtam a járgányt, a Pest - Békéscsaba InterCity vonatunkon nem volt lehetőség bicikli szállítására. A fotógép pedig nem volt nálam, hetekkel később került elő az ágy alól...

Így jutottam el ősszel a Balatonra, és Isten gondviselése által biciklizhettem néhány településen keresztül a kellemes őszi napsütésben.