FarmVille

Az őszi szünetben egy kicsit több időm volt pihenni, ezzel együtt a gép előtt üldögélni és kockulni, hasznosan és haszontalanul töltögetni a szabadidőmet...

Összeakadtam egy érdekes játékkal is, aminek a gazdálkodás a lényege, illetve az, hogy saját birtokot alakítsak ki és pontokat gyűjtögessek növénytermesztéssel és állattenyésztéssel (a játék neve: FarmVille, Facebook - alkalmazás). Lehet állatokat, növényeket, gépeket, épületeket meg mindenféléket vásárolni, egyre inkább gyarapodni és meggazdagodni - mármint a pontokat gyűjteni.

Egy ideig elvoltam vele, jópofa dolognak tűnt kétóránként málnát szüretelni és ezzel 24 óra alatt rengeteg pontot begyűjteni. De néhány nap múlva, mikor már tényleg nézegettem az órát, mikor kell termést betakarítani, hogy ne rohadjon le, és állandóan jöttem, hogy csináljak valamit a farmon, keveset voltam otthon, kezdett kialakulni a függőségem. Ráadásul a pontgyűjtésnek sincs sok értelme, egyre értékesebb növényeket, állatokat, házakat vehetek magamnak, de igazából nem sok hasznát látom... sehova nem vezet. Tehát ilyen formán az egész játéknak nem sok értelme van, ráadásul könnyen függővé teszi az embert.

Mikor kezdtek egyértelműek lenni a káros hatások, és meguntam a kétóránkénti szüretet (lehet ritkábban is, növényfajtától függően), elgondolkodtam az egészen, hogy tulajdonképpen mi értelme ennek az egésznek? Mi haszna, milyen építő hatása van? Igazából semmi... és hiszem, hogy Isten nem azt akarja, hogy felesleges, értelmetlen dolgokkal töltsük az időnket, így éljük "értelmetlenül" az életünket haszontalanul. Ahogyan a Biblia írja a Rómaiakhoz írt levél 14. fejezet 19. versében: "Azért tehát törekedjünk azokra, amik a békességre és az egymás épülésére valók". Ez a játék ebben a tekintetben teljesen haszontalan és felesleges, nem szolgálja Isten ügyét, és nem épül senki általa... nekem pedig sokkal fontosabb, hogy Istenért cselekedjek és így éljek a világban. Így van értelme az életemnek, és ez alapján szeretném megválogatni, hogy mire töltöm az időmet. 

(Ez nem azt jelenti, hogy elítélek bárkit is, aki ezzel a játékkal tölti az idejét, nekem viszont ez a véleményem, és így állok ehhez a kérdéshez).